A fogyasztás hivatalos mérési módszere változik
2017 szeptemberében egy új, hivatalos üzemanyagfogyasztás tesztelési eljárás került bevezetésre egész Európában. A módszert WLTP, magyarul „Személygépjárművek Egységes Nemzetközi Bevizsgálási Szabályzata” névvel látták el. Az új eljárást azért fejlesztették, hogy az autógyártók hatékonyabban reagálhassanak a változó világra, a megváltozott autóhasználati- és vezetési szokásokra, ezzel leváltva a korábban használt NEDC – „Európai menetciklus” modellt.
Az új vizsgálati módszer:
Reálisabban tükrözi a vezetői magatartást (gyorsabb, dinamikusabb, szélesebb hőmérséklet-tartományú)
Magasabb átlag- és csúcssebességgel számol
Többféle vezetési helyzetet vesz figyelembe
Figyelembe veszi az extra felszereltségeket és rakományt, a különféle motorokat, váltókat és keréktárcsa méreteket
Járművenként egyéni CO2-értékkel számol
Az új adatok láttán azt hiheti, nőtt az autó fogyasztása, de valójában nem. Egyszerűen csak pontosabbá váltak a mérések.