MIBEN TUDUNK SEGÍTENI?

Írja be kérdését…
Home > Tulajdonosoknak > Tulajdonosoknak > FordPass Connect Támogatás és GYIK
FordPass Connect

FordPass Connect

Támogatás és GYIK

Az új FordPass Connect modem és a FordPass alkalmazás segítségével minden eddiginél hatékonyabban használhatja autóját. Az autójába telepített és a mobiltelefonján található kifinomult kommunikációs szolgáltatások együttműködésének eredményeképpen Ön útközben is folyamatosan kapcsolatban marad a világgal. Tudjon meg többet a FordPass Connect technológiáról itt.

FordPass Connect technológia

Kíváncsi, hogyan hozhatja ki a legtöbbet a FordPass Connect rendszerből? Tekintse meg hasznos útmutató videóinkat!

GYIK

Kérdése van? Talán már más is feltette korábban. A leggyakrabban feltett kérdésekre itt találja a válaszokat.

  • Mi a különbség a FordPass, a FordPass Pro és a FordPass Connect között?

    A FordPass egy okostelefonokra letölthető mobilalkalmazás, amit elsősorban személygépjármű tulajdonosok számára készítettünk. Az alkalmazás széleskörű szolgáltatásai lehetővé teszik, hogy mobiltelefonunkról vezéreljük az autó bizonyos funkcióit.

    A FordPass Pro (hazánkban jelenleg nem elérhető)  szintén egy mobilalkalmazás, melynek kibővített funkciói a kisvállalkozók, illetve kisebb flották tulajdonosainak speciális igényeit hivatottak kiszolgálni. Az alkalmazás segítségével kapcsolatba léphet a céges autókkal, különböző információkat kérhet le róluk, és hatékonyabbá teheti a járműpark üzemeltetését.

    A FordPass Connect a fentiektől eltérően egy járműbe épített modem, ami az adatforgalmat bonyolítja az autó és a hozzá kapcsolódó készülékek között, lehetővé téve bizonyos funkciók távoli aktiválását és használatát, valamint biztosítja a kapcsolatot a világhálón.

    A modem legfontosabb funkciói:

    • Az e-Segélyhívó szolgáltatás a jármű teljes élettartama alatt ingyenes.
    • A FordPass Connect alapfunkciói (távoli indítás, -zárás és -nyitás) a jármű regisztrációját követő első 10 évben ingyenesek.
    • Az olyan kibővített funkciók, mint a Live Traffic és a Veszélyre figyelmeztető jelzés (Local Hazard Information) szolgáltatás a 12 hónapos ingyenes próbaidőszak után díjkötelesek.
    • A FordPass Connect Wi-Fi hotspot jelenlegi adatszolgáltatója a Vodafone. A Wi-Fi Hotspot próbaidőszak után további adatcsomagok vásárlásához jelentkezzen be online a Vodafone-fiókjával.

     

    A FordPass Connect modemes funkcióival kapcsolatos további információkért, kérjük, tekintse meg az oldal legördülő menüjének vonatkozó szakaszait!

    Mi a teendő, ha FordPass Connect modemmel felszerelt járművet vásároltam?

    A FordPass Connect modem fejlett kommunikációs szolgáltatásainak igénybevételéhez okostelefonjára telepítenie kell a FordPass (magánszemélyek, személyautók), vagy a FordPass Pro (céges járművek) mobilalkalmazást. Az alkalmazások iOS-re az App Store-ból, Android rendszerre a Google Play alkalmazásból tölthetők le.

    Hogyan aktiválható okostelefonnal a FordPass Connect modem?

    A FordPass Connect modemet a FordPass, vagy a FordPass Pro alkalmazás Kezdőlapján aktiválhatja. Az aktiválást ezt követően a jármű központi képernyőjén is jóvá kell hagynia. 

    Részletes útmutató

    Amennyiben a FordPass Connect modemmel felszerelt, használt Ford járművet vásárolt, állítsa vissza a SYNC rendszer gyári beállításait, majd regisztráljon új FordPass-fiókot az alkalmazásban, vagy jelentkezzen be egy meglévő fiókjával. A gyári beállítások visszaállításához itt talál segítséget.

    Hogyan győződhetek meg róla, hogy autómban van-e FordPass Connect modem?

    FordPass Connect logo

    Ha a SYNC-rendszer Settings/Beállítások képernyőjén megjelenik ez az ikon, akkor az Ön autójában van (FordPass Connect) modem.

    Beépíthető-e az autómba a FordPass Connect modem?

    Sajnos, vásárlás után már nincs lehetőség FordPass Connect modemmel felszerelni a járművet.

    Többletköltséget jelent, ha külföldön használom a FordPass Connect modemet?

    • Az eCall automatikus segélyhívó használata után semmilyen többletköltséggel nem kell számolnia, ugyanis ez a funkció a jármű teljes élettartama alatt ingyenes.  Az eCall az Európai Bizottság által kezdeményezett, járművekbe építendő segélyhívó rendszer, mely baleset esetén automatikusan és azonnal értesíti a segélyhívó központot. Az eCall emellett manuálisan is aktiválható. 
    • A FordPass Connect távvezérlő funkcióinak (távoli indítás, -zárás és -nyitás) használata az első regisztrációtól számított első 10 évben sem otthon, sem külföldön nem jár költségekkel.
    • A Wi-Fi Hotspot elérhetősége országonként változhat. A funkció működéséhez szükséges roaming adatátviteli szolgáltatás a következő országokban érhető el: Egyesült Királyság, Spanyolország, Németország, Olaszország, Franciaország, Ausztria, Belgium, Finnország, Írország, Hollandia, Lengyelország, Portugália, Svédország, Dánia és Norvégia. 

    Az Ön által megvásárolt Wi-Fi Hotspot adatcsomagok esetében a Vodafone adatcsomagokra vonatkozó feltételei érvényesek.

  • Mi az a FordPass előfizetés?

    A FordPass fizetős szolgáltatása egy extra szolgáltatáscsomag, ami tartalmazza a Live Traffic és a Veszélyre figyelmeztető jelzés (Local Hazard Information) szolgáltatás folyamatos frissítéseit. A szolgáltatás a FordPass alkalmazáson keresztül elérhető.

    Milyen szolgáltatásokat vehetek igénybe a FordPass ingyenes próbaidőszaka alatt?

    A Live Traffic és a Veszélyre figyelmeztető jelzés (Local Hazard Information) szolgáltatás frissítései a jármű regisztrációját követő 12 hónapos próbaidőszak alatt ingyenesen elérhetők, ezt követően előfizetési díjat kell utánuk fizetni.

    A FordPass előfizetésem automatikusan megszűnik, ha eladom a járművemet?

    Ha a jármű regisztrációját követő 12 hónapon belül eladja járművét, a FordPass ingyenes próbaidejének egyenlege átszáll az új tulajdonosra. Az első 12 hónap után, valamint ha fizetős szolgáltatást vett igénybe, akkor előfizetését az online Ford-fiókjában kell lemondania.

    Átvihetem az előfizetést az egyik FordPass Connect modemmel felszerelt járműről a másikra? 

    Az előfizetést nem lehet átvinni az egyik járműről a másikra.

    Elérhető a járművemben a Live Traffic funkció?

    A Live Traffic szolgáltatás minden FordPass Connect modemmel felszerelt járművel kompatibilis és az interneten keresztül történő frissítéseknek köszönhetően elérhető mindazon felhasználók számára, akik a járművüket már regisztrálták a FordPass alkalmazáson keresztül. 

    Elérhető a járművemben a Veszélyre figyelmeztető jelzés (Local Hazard Information) funkció?

    A Veszélyre figyelmeztető jelzés (Local Hazard Information) funkció 2020 februárjától minden kompatibilis FordPass modemmel és megfelelő műszerfali kijelzővel felszerelt járműben használható lesz. A szolgáltatás az interneten keresztül történő frissítéseknek köszönhetően lesz elérhető azon felhasználók részére, akik a járművüket már regisztrálták a FordPass alkalmazáson keresztül.  

     

  • Mikor kezdődik a Wi-Fi Hotspot próbaidőszaka?

    A Wi-Fi Hotspot próbaidőszaka a partnercég weboldalán történt regisztráció és a FordPass alkalmazás aktiválása után kezdődik. A próbaidőszak nem kötődik sem az autó Jótállási időszakához, sem más előfizetéshez.

    Kérjük, a FordPass alkalmazás aktiválásához tekintse meg útmutató videónkat.

    Hogyan vásárolhatok további adatokat, amikor lejár az ingyenes próbaidőszak?

    További adatcsomagok vásárlásához csak jelentkezzen be a mobilszolgáltató partnerünk webhelyén. Ezt megteheti a FordPasson keresztül a Jármű Hotspot gombra kattintva, vagy bármely eszközzel, ami csatlakozik a jármű Wi-Fi Hotspotjához. A weboldalon keresse meg a „My plan and usage/Saját csomagok” menüpontot, majd válassza ki az igényeinek megfelelő adatcsomagot és fizetési módot. Felhívjuk figyelmét, hogy a megvásárolt adatcsomag aktiválása kis időt vehet igénybe.

    Milyen gyors a Wi-Fi kapcsolat? Mekkora a fel- és letöltési sebesség?

    A FordPass Connect Wi-Fi Hotspot 4G LTE sebességre képes. Az LTE (Long Term Evolution) a jelenleg elérhető leggyorsabb és legjobb teljesítményű mobil adatátviteli technológia: a korábbi 3G sebességnél kb. 10-szer gyorsabb. Figyelem, az adatátvitel aktuális sebessége függ az adott helyszín hálózati lefedettségétől.

    Mennyire egyszerű lemondani a Wi-Fi Hotspot előfizetést?

    Amikor adatmennyiséget vásárol a Wi-Fi Hotspot használatához, Ön egy meghatározott időre vagy adatmennyiségre szóló csomagot kap, nem pedig egy nyílt végű előfizetést. A csomag akkor jár le, amikor az összes adatot felhasználta, vagy amikor a jelzett időszak lejár. Ha esetleg eladná a járművét, miközben aktív adatcsomaggal rendelkezik, a fel nem használt adatokat átviheti egy másik Ford járműre, más márkájú autókra azonban nem.

    Átvihetem a SIM-kártyát egy másik szolgáltatóhoz?

    Nem, a SIM kártya be van ágyazva a FordPass Connectbe, melynek célja, hogy a rendszer az országhatárokon átlépő utazások során is gondmentesen működjön.

    Használhatom-e több Ford járműben is a Vodafone-os Wi-Fi előfizetésemet? 

    Igen, a Vodafone fiókját és az adatcsomagokat több Ford járműben is használhatja, de nem egy időben, párhuzamosan. 

    Használhatom a jármű Wi-Fi Hotspotját úgy, hogy a járműre nincs rákapcsolva a gyújtás?

    Igen, a gyújtás kikapcsolása után rövid időtartamon belül. A jármű Wi-Fi Hotspotja 30 percig működik a gyújtás kikapcsolása után, mindaddig, amíg a kulcs az autóban van. A 30 perc csökkenhet is, ha az akkumulátor műszaki állapota nem megfelelő.

    Kikapcsolható-e a járműben a Wi-Fi Hotspot?

    Igen, a jármű Hotspot menüjében kikapcsolható a szolgáltatás.

    Beállíthatom-e úgy a járműben található Wi-Fi Hotspotot, hogy más eszközök ne érzékeljék?

    Igen, a jármű Hotspot menüjében ez beállítható.

  • Hol található az eCall segélyhívó gombja?

    Az új Focusban az eCall segélyhívó gombja a tetőkonzolon található. A gombot egy piros SOS felirat jelzi. Az eCall segélyhívó manuális aktiválásához nyissa fel az SOS feliratú fedelet és nyomja meg az alatta található piros gombot.

    Hogyan működik a FordPass Connect eCall segélyhívó része?

    Súlyos baleset esetén az eCall segélyhívó automatikusan tárcsázza a Vészhelyzeti szolgálatokat, megosztja velük a jármű pozícióját, lehetővé teszi számukra, hogy kapcsolatba lépjenek a járművel és ellenőrizzék, hogy a vezető eszméleténél van-e. A Ford Vészhelyzeti asszisztenshez hasonlóan ezt a funkciót is a légzsák aktiválása, illetve az üzemanyag-szivattyú kikapcsolása indítja be, viszont az eCall segélyhívó mobiltelefon nélkül is működik és azonnal segítséget hív, amikor szükséges.

    Milyen költségekkel jár az eCall segélyhívó használata?

    Semmilyennel. A Ford minden eCall hívás költségét a jármű teljes élettartama alatt magára vállalta.

    Szükséges-e megújítanom a FordPass Connect előfizetést ahhoz, hogy szükség esetén használjam az eCall segélyhívót?

    Nem. A Ford minden eCall hívás költségét a jármű teljes élettartama alatt magára vállalta.

    Mi történik akkor, ha nem szándékosan nyomtam meg a piros SOS gombot?

    Aggodalomra semmi ok. Az eCall segélyhívó gombjának megnyomását követően automatikus fény- és hangjelzések figyelmeztetik a vezetőt, aki 15 másodpercen belül az SOS gomb ismételt megnyomásával törölheti a téves riasztást.

    Mi történik, ha olyan helyen szenvedtem balesetet, ahol rossz a vétel vagy nincs megfelelő térerő?

    Az eCall segélyhívó csak akkor működésképtelen, ha egyáltalán nincs térerő. Ez Európában ugyan ritka, de bizonyos helyeken előfordulhat.

    Milyen vészhelyzetek esetén segíthet az eCall segélyhívó?

    Az eCall segélyhívó és az SOS gomb az autóval kapcsolatos bármilyen vészhelyzetben segíthet. Függetlenül attól, hogy balesetet szenvedett, esetleg más okból van szüksége sürgős orvosi ellátásra, vagy balesetet látott az úton, és segítséget szeretne hívni, csak nyomja meg a piros SOS gombot.

    Az eCall segélyhívó minden esetben működik?

    Az eCall segélyhívó működéséhez elengedhetetlen a jármű elektromos rendszerének működése és a megfelelő mobil térerő. A közúti balesetek rendkívül kiszámíthatatlan események, ezért számos intézkedést tettünk annak érdekében, hogy az eCall segélyhívó baleseti körülmények között is funkcionáljon - beleértve a tartalék akkumulátort is. Minden erőfeszítésünk ellenére előfordulhat azonban, hogy a jármű rendszerei olyan mértékben megrongálódhatnak, hogy az eCall segélyhívó nem tud hívást kezdeményezni és/vagy fenntartani. 

  • Hogyan használhatók a Távirányító funkciók?

    Tudjon meg többet a Távirányító funkciókról az alábbi videóból.

    Mennyire távolodhatok el a járműtől ahhoz, hogy a FordPass alkalmazás távoli ajtónyitás és -zárás funkciója még működjön?

    Bármilyen távolságra lehet az autójától. A lényeg, hogy mind a telefonja, mind pedig az autója elérje a mobilhálózatot.

  • A FordPass mobilalkalmazás segítségével távolról beindított járművet azonnal vezetni lehet?

    Kizárólag akkor, ha a kulcs a jármű utasterében van. A távolról beindított jármű addig nem indul el, amíg a rendszer nem érzékeli az indítókulcsot.

    Milyen funkciókat lehet aktiválni a Távoli indítás/Remote Start segítségével (például fűtött szélvédő)?

    Ha a járművet a Távoli indítás/Remote Start alapértelmezett beállításaival indítja be, akkor a klímaberendezés, az ülés- és kormányfűtés automatikus üzemmódban aktiválódik. Választhatja ugyanakkor a legutóbb használt beállításokat is.

    Használhatom a Távoli indítás/Remote Start funkciót egy manuális váltós új Focusnál is?

    Nem, de a FordPass Connect számos egyéb távirányító szolgáltatását kényelmesen használhatja a FordPass mobilalkalmazással. Ilyen pl. a Távoli ajtónyitás és -zárás, a jármű pozíciójának meghatározása, a jármű műszaki állapotának ellenőrzése, különböző riasztások fogadása, stb.

    Van a járműben automatikus motorleállítás funkció?

    Igen, Távoli indítás/Remote Start funkció aktiválása után a motor csak 5 percig működik, ezt követően lekapcsol.

    Európában nem törvénybeütköző a jármű távoli beindítása?

    Nem, a Távoli indítás/Remote Start funkció az európai FordPass Connect piacokon teljesen legálisan használható. A felhasználónak azonban felelősségteljesen kell használnia a funkciót; tisztában kell lennie azzal, hogy mi észszerű és megengedhető az adott helyzetben. Ezt a funkciót arra tervezték, hogy észszerű határokon belül, biztonságosan és nem túlzott mértékben használva kényelmesebbé tegye a Ford tulajdonosok életét.

    Beállíthatom-e úgy a Távoli indítás/Remote Start funkciót, hogy minden reggel automatikusan elindítsa az autómat?

    Nem, ilyen rendszeres használat nem állítható be az alkalmazásban. Ezt a funkciót arra tervezték, hogy észszerű határokon belül, biztonságosan és nem túlzott mértékben használják, ezért minden alkalommal manuálisan kell elindítani a FordPass mobilalkalmazásban.

  • A Live Traffic szolgáltatás működésének szempontjából milyen előnyei vannak a FordPass Connect rendszernek a mobil tetheringgel (pányvázással) szemben?

    A FordPass Connect 30 másodpercenként frissíti az útinformációkat, nemcsak a főútvonalakra, de minden útszakaszra vonatkozóan, és a kapcsolódó adatköltségeket a FordPass Connect előfizetése fedezi.

    Van különbség a Live Traffic szolgáltatásban attól függően, hogy a FordPass Connect rendszeren, vagy az AppLink kapcsolaton keresztül a FordPass mobilalkalmazáson érhető el?

    Igen. Mivel a FordPass Connect Live Traffic szolgáltatását teljes mértékben integráltuk a SYNC navigációs rendszerébe, nincs szükség több vezetékre és az élmény is teljesen zökkenőmentes. Ráadásul az integrált rendszer figyelme valamennyi útra kiterjed, míg az AppLink kapcsolaton keresztül megjelenített mobilalkalmazás csak a főbb utakat figyeli.

    Ha a Valós idejű forgalmi adatok alapján a rendszer menet közben jobb útvonalat talál, akkor azt külön el kell fogadnom, vagy a navigáció automatikusan az új útvonalra irányítja a járművet?

    A rendszer menet közben automatikusan újratervezi az útvonalat. Indulás előtt a navigáció a Traffic List pont alatt számos lehetőséget kínál fel, melyek közül Ön szabadon választhat.

    Ki a Live Traffic adatszolgáltatója?

    A valós idejű élő forgalmi adatok több mint 100 különböző forrásból érkeznek, többek között járművek szenzoraiból, okostelefonokból, PND eszközökből, útszenzorokból és más, a rendszerhez csatlakoztatott járművekből. A rendszer a nap 24 órájában és a hét minden napján folyamatosan figyeli a balesetekkel, útépítésekkel és hasonló eseményekkel kapcsolatos adatokat, és azoknak megfelelően szinte azonnal frissül.

  • Milyen (személyes) adatokat oszt meg a rendszer a Forddal és milyen célból?

    A kérdésre részletes választ a Connected Car Adatkezelési Szabályzat cím alatt talál.

    A kereskedőm azt mondta, hogy az autóm élő hálózati kapcsolattal érkezik. Mit jelent ez?

    A járművet részben aktivált módban szállítjuk ki a kereskedőkhöz, vagyis az autó kapcsolatban áll a Ford-felhővel. így amikor átveszi a járművet, nemcsak a FordPass Connect modem aktiválása lesz egyszerűbb, de az eszközön is a legfrissebb modemvezérlő szoftverek futnak majd. Ebben az üzemmódban mindössze a kapcsolattal összefüggő információk jutnak el a Fordhoz, amiket anonim módon, kizárólag a termékfejlesztés során használunk.

    Megakadályozhatom, hogy a FordPass Connect használja az adataimat?

    Az infotainment rendszer menüjében beállíthat a jármű adatgyűjtésével kapcsolatos bizonyos preferenciákat. További részletek a Connected Car Adatkezelési Szabályzat cím alatt találhatók.

    Szemmel tart engem FordPass Connect? Mindig tudja merre járok?

    A FordPass Connect senkit nem követ. Ön határozza meg, hogy a FordPass Connect a különböző szolgáltatások működéséhez (pl. Live Traffic frissítésekhez) mikor férhet hozzá a tartózkodási hely adataihoz. A kikapcsolt Helymegosztást csak az eCall segélyhívó írhatja felül, az is csak súlyos balesetek esetén. Vészhelyzetben - EU-joggal összhangban - a készülék azonnal megosztja a pozíciójának adatait a Vészhelyzeti szolgálatokkal.

    Milyen adatokat gyűjtenek?

    Az ügyfelek által választott szolgáltatásoktól és funkcióktól függően a FordPass Connect különböző adatokat küldhet a tartózkodási helytől kezdve a működéssel kapcsolatos információkon át egészen a diagnosztikáig. A hálózaton át történő frissítések érdekében a rendszer elküldheti nekünk a szoftver verziószámát és a csatlakozási információkat. További részletek a Connected Car Adatkezelési Szabályzat cím alatt találhatók.

    Eldönthetem, hogy milyen adatokat gyűjtsön a rendszer?

    Igen, a SYNC rendszer beállításait Ön határozza meg. A csatlakozási beállítások alatt többek között azt is bármikor beállíthatja, hogy milyen adatokat oszt meg velünk a járműve. Ezzel kapcsolatban a jármű használati útmutatójában olvashat bővebben.

    Felhívjuk figyelmét, hogy az adatkapcsolat megszakítása vagy az adatmegosztási beállítások módosítása befolyásolhatja bizonyos szolgáltatások, például a Valós idejű forgalmi adatok, vagy a távoli ajtónyitás és -zárás megbízhatóságát és elérhetőségét.

    Hogyan használják fel ezeket az adatokat?

    A Ford elkötelezett az iránt, hogy az Ön személyes adatait és a jármű által szolgáltatott információkat helyesen, a Ford adatvédelmi irányelveivel és a törvényekkel összhangban kezelje. További részletek a Connected Car Adatkezelési Szabályzat alatt találhatók.

    Továbbítják-e az adatokat más országokba?

    Az adatokat az általunk és szolgáltató partnereink által üzemeltetett szerverekre továbbítják és tárolják. Személyes adatait az adatvédelemmel kapcsolatos helyi törvényeknek megfelelően kezelik, és továbbíthatók az Európai Gazdasági Térségen ("EGT"), valamint az EGT-n kívüli országokba (beleértve az Egyesült Államokat). További részletek a Connected Car Adatkezelési Szabályzat alatt találhatók.

Top