Home > Tulajdonosoknak > Szerviz és karbantartás > karbantartas-es-javitas > Gumiabroncsok és kerekek > Biztonsági tippek
Tyre Safety

Abroncsbiztonság

Biztonságosabb gumikkal biztonságosabb az autózás.

 

A vezetés biztonságát jelentős mértékben meghatározza a gumik állapota. Az elhasznált gumik miatt a féktávolsága nedves úton akár 70%-kal is nagyobb lehet. A helyesen megválasztott gumik, a megfelelő keréknyomás és az abroncsok kopásának rendszeres ellenőrzése együtt garantálják, hogy az autó minden körülmények között megfelelően teljesítsen.

 

  • Ügyeljen a megfelelő keréknyomásra!

    A megfelelő keréknyomás elengedhetetlen az autója teljesítménye szempontjából. Ha a gumikban túl kevés vagy túl sok a levegő, a gumik nem érintkeznek megfelelően az útfelülettel, ami az abroncsok gyors elhasználódását és a jármű magasabb üzemanyagfogyasztását eredményezi.

    Ha kéthetente szentel egy kis időt a keréknyomás ellenőrzésére, azzal nem csak pénzt spórol magának, de utasait és önmagát is nagyobb biztonságban tudhatja. Soha ne várja meg, amíg a kerék túl lapos lesz!

    Az abroncsokat hideg állapotban ellenőrizze, mivel a mérések nem pontosak egy nagy sebességgel megtett hosszú út után! A szelepsapkát mindig szorosan rögzítse, az elveszett darabokat pedig mielőbb pótolja, különben a szelepek ereszteni kezdhetnek! Időnként ellenőrizze, nincs-e sérülés a szelepeken és a szeleptömítéseken!

    Az előírt keréknyomást ellenőrizze a tulajdonosi kézikönyvben! Ez az érték változhat a terhelés, a sebesség és a gumi típusának függvényében, így, ha nem biztos a dolgában, kérdezze meg Ford kereskedőjét!

    A pótkereket mindig 0,1 - 0,3 barral magasabb nyomáson kell tartania. Ügyeljen rá, hogy a nyomás soha ne haladja meg a teljes terheléshez megadott maximális értéket!

  • Ellenőrizze a futófelületek mélységét!

    A gumiabroncs hornyaiban található kopásjelzők mutatják az elhasználódás mértékét és jelzik, ha a futófelület magassága elérte az előírásoknak szerinti 1,6 mm-es abszolút minimumot. A szabványos nyárigumikat érdemes lecserélni, ha a futófelület mélysége már kisebb, mint 3 mm (78%-a lekopott). Téli gumi esetében ez az érték 4 mm, ez alatt elveszítheti az irányítást, amikor hóban vezet.

    Ne várja meg, amíg gumijai túlságosan elkopnak!

    A megkopott gumik negatívan befolyásolják a jármű kezelhetőségét, kiszámíthatatlanabbá teszik viselkedését, különösen nedves úton, amikor akár 70%-kal is nőhet az autó féktávolsága.

    Tekintse meg, miként alakul az autó féktávolsága ha 80 km/h-ról fékeznek le:

    8 mm-es futófelület-mélység = 43 m-es féktávolság

    3 mm-es futófelület-mélység = 53 m-es féktávolság

    Kevesebb, mint 1,6 mm-es futófelület-mélység = 74 m-es féktávolság

    Ha kevesebb, mint 1,6 mm-es futófelület-mélységgel vezet, az nem csak kimondottan veszélyes, de egyszersmind szabálysértést is elkövet. Íme, még egy érv gumiabroncsainak rendszeres ellenőrzése mellett.

    Ha óhajtja, márkakereskedője is örömmel elvégzi a gumiabroncsok ellenőrzését.

  • Ne használjon elöregedett gumikat!

    Egy abroncs általában 6 év alatt elöregedik. Ezután ki kell cserélni – akkor is, ha újnak néz ki, és alig használták. Gumijának gyártási ideje a gumi oldalfalán található. Ez egy kódolt dátum, ami a következőképpen értelmezendő: a „0702" dátumkódban a "07" jelzi, hogy a termék a 7. héten készült, míg a „02" az évet jelzi, esetünkben a 2002-es évet. 1999. december 31-ig egy "<" volt látható a harmadik számjegy után. Ha a gumija elöregedett, kérjük, rögtön cserélje le! Ajánlásunk a pótkerékre is vonatkozik.

     

     

  • Megfelelően választott gumikkal az üzemanyag-fogyasztás is csökkenthető.

    Ha a gumik nincsenek megfelelően felfújva, az autó több üzemanyagot fogyaszt. Ugyanakkor, ha az ajánlott szintnél mintegy 0,1 - 0,3 barral nagyobb nyomással használja a gumikat, az csökkenti az ellenállását. Fontos, hogy soha ne lépje át a teljesen megterhelt autóhoz meghatároztott maximális nyomásértéket!

Top