Home > Személyautók és Személyszállítók > FOCUS > Felszereltségek > Teljesítmény és hatékonyság

Teljesítmény és hatékonyság: élvezze mindkettőt

A főszerepet a Focusban a motor technológiája játssza: segít lecsökkenteni az üzemben tartási költséget és a károsanyag-kibocsátást, miközben kiváló teljesítményt nyújt. A választékban most megtalálható az 1,5 literes EcoBoost benzin- és 1,5 literes TDCi dízelmotor. Mindkettő tartalmazza az Auto Start-Stop funkciót, és a kínálat üzemanyag-gazdaságossági mutatói is tovább javultak. Az összes új motort úgy tervezték, hogy megfeleljen a szigorú Euro 6.2-es károsanyag-kibocsátási előírásoknak. Az erőteljes 1 literes EcoBoost motor egyik változata a CO2-kibocsátást már 100 g/km alá csökkentette..

1,0l EcoBoost

A meglepően erőteljes 1 literes EcoBoost motor egyik változata 100 g/km CO2-kibocsátással rendelkezik: az első nem hibrid benzines családi autó Európában, amely képes erre.

Nagyobb erő, nagyobb teljesítmény

A Focust az 1,5 l-es benzinmotor hajtja, amely 150 és 182 LE-s változatban is kapható. A motor biztosítja a szokványos 1,6 l-es benzinmotortól elvárt teljesítményt, azonban ezt csupán 6,2 l/100 km-es* fogyasztással párosítja. A direkt üzemanyag-befecskendezés, a turbófeltöltés és a változó szelepvezérlés összhatásának köszönhetően az autó villámgyors, könnyen kezelhető, lenyűgöző vezetési élményt biztosít.

*Ford teszteredmények (elsőkerék-hajtás, manuális váltóval, 150 LE-s változattal).

EcoBoost Engine
Diesel Engine

Egy hatékony lehetőség

Az 1,5 literes TDCi egy hatékonyabb motor. Az 1,6 literes TDCi motoron alapul, a 95 lóerővel ugyanazt a teljesítményt kínálja belépő szinten, de megnövelt 120 lóerős teljesítménnyel (115 lóerőről), miközben maximalizálja az üzemanyag-hatékonyságot, valamint csökkenti a károsanyag-kibocsátást. Ez a motor 2015 tavaszától 120 lóerős változatban, automata váltóval is rendelhető.

A kétliteres dízelmotor 150 lóerős változatban kapható manuális, 6 sebességes vagy PowerShift automatikus sebességváltóval. Ez a megoldás jelentősen csökkenti a károsanyag-kibocsátást az általa leváltott kétliteres dízelmotorhoz képest.

Maximálisan szabályozott kanyarodás

A Nyomatékvektor-szabályzás másodpercenként 100-szor reagál az út felületére. (Ez a pislogás sebességének 33-szorosa.) Az így szerzett adatok alapján osztja el a teljesítményt az első kerekek között. Ennek eredményeképp biztosított a maximális tapadás, a fokozott kormányozhatóság, és egyszerűbb az éles kanyarok bevétele, illetve az egyenetlen útfelületen történő haladás.

Focus on the road
Ford Focus steering wheel with control buttons in detail

Gyors és egyszerű sebességváltás egy ujjmozdulattal

Általában csak a drága sportautóknál megszokott megoldás, de már a Focusban is elérhető a Kormányra szerelt sebességváltó kapcsoló. Ez az autóversenyek világából származó technológia egy könnyed ujjmozdulattá egyszerűsíti a sebességváltást. Ráadásul, mivel a kapcsolók a kormányon vannak, még kanyarodás közben is könnyen elérhetők.

Top