Oldalunk sütiket használ. A sütik elfogadásával könnyebbé teheti a böngészést. A honlap további használatával hozzájárulását adja sütik használatához. Részletes sütihasználati útmutató.
Az új Edge-et az átgondolt kialakítás és a minden részletre kiterjedő alaposság jellemzi. Új motorjai közé tartozik a precízen megtervezett 4-hengeres, 2,0 literes Ford EcoBlue dízelmotor, amelyhez 6-sebességes kézi vagy 8-sebességes automata váltó választható forgatható váltótárcsával. Az eredmény: egy erőteljes és gazdaságos SUV, amely dinamikus menettulajdonságaival kiemelkedően magabiztos autózást és úttartást biztosít.
Az új 4-hengeres, 2 literes Ford EcoBlue dízelmotor igen korszerű, turbófeltöltéses motor, amely mérhetően gazdaságosabb, nagyobb teljesítményt nyújt és kidolgozottabb. Amellett, hogy használatával fokozható az üzemanyag-takarékosság és a reagálóképesség, még minden korábbinál csendesebb is.
Az automata váltós járművekben a hagyományos váltókar helyett forgatható váltó kapott helyet. Így könnyebben irányíthatja a modern, nagyobb gyorsulást és rendkívül sima váltást biztosító, új sebességváltó rendszert. A megoldás ugyanakkor tágasabbá teszi a belső teret, és kevesebb helyet foglal. A váltó igen hasznos funkciója, hogy SUV járművének leparkolásakor automatikusan parkoló fokozatra vált.
Az Edge 6-sebességes manuális váltóját úgy optimalizálták, hogy a váltás könnyebb, pontosabb és csendesebb legyen. A fejlesztés kifejezett célja volt a dinamikusabb vezethetőség mellett az üzemanyag-fogyasztás csökkentése is, hogy a vezetési élmény fokozása mellett a töltőállomást is ritkábban kelljen útba ejteni.
Ez a versenypályákra termett műszaki megoldás gyors, erőfeszítés nélküli gombnyomássá egyszerűsíti a sebességváltást. Mivel a sebességváltó fülek a kormánykeréken találhatók, kanyarodás közben is hatékonyan kezelheti a váltót.
Közlekedési lámpánál vagy dugóban leálláskor az üresbe tett autó motorját a rendszer képes automatikusan leállítani. Ha ismét lehet haladni, csak nyomja ki a kuplungot, majd tegye egyesbe az autót, illetve automata váltó esetén csak engedje fel a féket, és a motor máris beindul. Az Auto Start-Stop különösen városi forgalomban hasznos, ahol akár 10%-kal is képes csökkenteni a fogyasztást.
A szelektív katalitikus redukciós (SCR) rendszerben egy karbamid-víz alapú folyadék, az AdBlue® alakítja a kipufogógázban jelen lévő nitrogén-oxidokat nitrogénné és vízzé. Emellett a részecskeszűrő a kibocsátott szilárd részecskék több mint 99%-át kiszűri a kipufogógázból. A megfelelő működés érdekében a Ford EcoBlue dízelmotor AdBlue®-tartályát fel kell tölteni AdBlue® folyadékkal. Az alacsony folyadékszintre a rendszer a műszercsoporton megjelenő üzenettel figyelmeztet.
Lassú haladásnál az önszabályozó hűtőrács a motor hűtése érdekében nyitva tartja a szellőzőt. Amikor gyorsít, automatikusan bezáródik, ezzel javítja a légellenállást, és segít üzemanyagot megtakarítani. Hosszabb távon ez a megoldás számottevő különbséget jelenthet az autó fogyasztásában.