AjánlatokÁruszállítók és Pick Up-okFlottaAsk Ford

Európai kipufogógáz-kibocsátási előírások

Az európai kipufogógáz-kibocsátási előírások a levegőminőség és az egészség javítását célozzák

Az alábbi dátumok az új gépkocsik típusjóváhagyásának végrehajtási időpontját jelölik. A zárójelben lévő dátumok az összes új gépkocsi regisztrációjának végrehajtási időpontját jelölik, amely általában egy évvel későbbi, tehát a két dátum között regisztrált gépkocsi esetleg megfelel a vonatkozó kipufogógáz-kibocsátási előírásnak, a zárójelben lévő dátum után regisztrált gépkocsi pedig biztosan megfelel az előírásnak.

További információkat találhat itt

CO = szén-monoxid

NOx = nitrogén-oxidok

HC = szénhidrogének

PM = finomszemcsés anyagok

 

Euro 1 (EC93)

1992. július (1993. január)

Euro 1 kibocsátási határértékek

  • CO – 2,72 g/km (benzin és dízel)

  • HC+ NOx – 0,97 g/km (benzin és dízel)

  • PM – 0,14 g/km (csak dízel)

 

Euro 2 (EC96)

1996. január (1997. január)

Euro 2 kibocsátási határértékek (benzin)

  • CO – 2,2 g/km

  • HC+ NOx – 0,5 g/km

  • PM – nincs határérték

Euro 2 kibocsátási határértékek (dízel)

  • CO – 1,0 g/km

  • HC+ NOx – 0,7 g/km

  • PM – 0,08 g/km

Euro 3 (EC2000)

2000. január (2001. január)

Euro 3 kibocsátási határértékek (benzin)

  • CO – 2,3 g/km

  • HC – 0,20 g/km

  • NOx – 0,15

  • PM – nincs határérték

Euro 3 kibocsátási határértékek (dízel)

  • CO – 0,64 g/km

  • HC+ NOx – 0,56 g/km

  • NOx – 0,50 g/km

  • PM – 0,05 g/km

Euro 4 (EC2005)

2005. január (2006. január)

Bizonyos Euro 4 szintű dízelüzemű gépkocsik részecskeszűrővel vannak felszerelve.

Euro 4 kibocsátási határértékek (benzin)

  • CO – 1,0 g/km

  • HC – 0,10 g/km

  • NOx – 0,08

  • PM – nincs határérték

Euro 4 kibocsátási határértékek (dízel)

  • CO – 0,50 g/km

  • HC+ NOx – 0,30 g/km

  • NOx – 0,25 g/km

  • PM – 0,025 g/km

Euro 5

2009. szeptember (2011. január)

Az Euro 5 tovább szigorította a dízelmotorok részecskekibocsátására vonatkozó határértékeket, és az összes dízelüzemű gépkocsit részecskeszűrővel kellett felszerelni az új követelmények teljesítése érdekében.

Euro 5 kibocsátási határértékek (benzin)

  • CO – 1,0 g/km

  • HC – 0,10 g/km

  • NOx – 0,06 g/km

  • PM – 0,005 g/km (csak közvetlen befecskendezés)

Euro 5 kibocsátási határértékek (dízel)

  • CO – 0,50 g/km

  • HC+ NOx – 0,23 g/km

  • NOx – 0,18 g/km

  • PM – 0,005 g/km

  • PM – 6,0x10 ^11/km

Euro 6

2014. szeptember (2015. szeptember)

Az Euro 6 szabvány további jelentős csökkentést vezetett be a dízelmotorok nitrogén-oxid-kibocsátására (67%-os csökkentést az Euro 5-höz képest), valamint hasonló előírásokat a benzin- és a dízelüzemű gépkocsikra.

Euro 6 kibocsátási határértékek (benzin)

  • CO – 1,0 g/km

  • HC – 0,10 g/km

  • NOx – 0,06 g/km

  • PM – 0,005 g/km (csak közvetlen befecskendezés)

  • PM – 6,0x10 ^11/km (csak közvetlen befecskendezés)

Euro 6 kibocsátási határértékek (dízel)

  • CO – 0,50 g/km

  • HC+ NOx – 0,17 g/km

  • NOx – 0,08 g/km

  • PM – 0,005 g/km

  • PM – 6,0x10 ^11/km

 

 
 
 
 

A Ford.hu ezen a weboldalon sütiket és hasonló technológiákat használ a felhasználói élmény javítása és személyre szabása érdekében.

A beállításokat bármikor módosíthatja a süti beállítások oldalon, de ez megakadályozhatja a weboldal bizonyos funkcióinak használatát.

A sütik használatáról szóló további információkért kérjük, tekintse meg a weboldal adatvédelmi és cookie-szabályzatát.