Home > Személyautók és Személyszállítók > PUMA > Felszereltségek > Teljesítmény és hatékonyság

Teljesítmény és hatékonyság

Eljött a minden eddiginél tisztább hibrid elektromos járművek kora: a Ford Puma típusokhoz többféle új, fejlett EcoBoost Hybrid erőforrás választható. Lenyűgöző üzemanyag-takarékosság, a hagyományos motorokhoz képest kedvezőbb CO2-kibocsátás, kompromisszumokat nem ismerő teljesítmény és kivételes vezetési élmény. És az újabb előrelépés:  fejlett, hétfokozatú, duplakuplungos automata sebességváltó (DCT), ami különösen a gyakori újraindulással és megállással járó városi forgalomban kínál minden eddiginél simább, zökkenőmentesebb közlekedést.

Mit jelent a hibrid technológia?

A Puma hibrid technológája egy fejlett EcoBoost motorból és egy kisebb, 48 voltos akkumulátorral rendelkező elektromos motorból áll, ez utóbbi jelentősen javítja a jármű üzemanyag-hatékonyságát. A mild hibrid hajtású járműveket nem lehet kizárólag elektromos üzemmódban használni, az elektromos motor szükség esetén támogatja a benzinmotort, 16 lóerőnek megfelelő extra teljesítményt, akár 20 %-kal jobb gyorsulástTooltip és kevesebb sebességváltást biztosít. Használatával csökkenthető a jármű fogyasztása, kibocsátása, és növelhető a futásteljesítménye. Ráadásul a Ford Pumát nem szükséges külső áramforráshoz csatlakoztatnia, mivel az elektromos motort hajtó 48 voltos  akkumulátor menet közben töltődik,  a regeneratív fékezés extra energiát juttat a fékekből az akkumulátorba.

Díjnyertes teljesítmény

A tisztább üzemeltetés nem jelenti azt, hogy teljesítmény terén kompromisszumot kell kötnie. Az 1,0 literes Ford EcoBoost benzinmotor hatszor nyerte el az Év motorja nemzetközi díjat. Nem véletlenül. A Ford Puma 125 és a 155 lóerős hibrid motorjaival ugyanazt a lenyűgöző teljesítményt élvezheti, mint amit egy hagyományos 1,6 literes motortól elvárhat, csak éppen jóval kedvezőbb üzemanyagfogyasztás és alacsonyabb széndioxid-kibocsátás mellett. Mindez nemcsak a környezetünknek jó, hanem a pénztárcánknak is.

New Puma powerful and fuel-efficient diesel engines
Ford Puma close up on manual transmission

6-sebességes manuális váltó

A Ford Puma 6-sebességes manuális váltóját úgy optimalizálták, hogy a váltás minél simább, pontosabb és csendesebb legyen. A fejlesztések célja a dinamikusabb menettulajdonságok elérése mellett az üzemanyag-fogyasztás csökkentése volt. Vagyis a Ford Pumát ne csak öröm legyen vezetni, de ritkábban is kelljen tankolni. 

Alacsonyabb fogyasztás az Auto Start-Stop indítórendszernek köszönhetően

A rendszer képes automatikusan leállítani a közlekedési lámpánál vagy dugóban várakozó, üresbe tett jármű motorját. Természetesen az olyan alapvető funkciók, mint például a fényszórók, a klíma, a rádió és a Ford SYNC rendszer, továbbra is működnek. Amint ismét lehet haladni, csak ki kell nyomni a kuplungot, egyesbe tenni az autót, illetve automata váltó esetén elég csak megnyomni a gázt, és a motor máris újra beindul. Az Auto Start-Stop indítórendszer kifejezetten hasznos a városi közlekedésben, ahol hatékonyan hozzájárul a jármű fogyasztásának csökkentéséhez.

New Puma showing auto start stop
Ford Puma close up on manual transmission

Kifinomult automata váltás

A Ford Puma mostantól 7 fokozatú duplakuplungos automata váltót (DCT) kínál a 125 LE-s és a 155 LE-s 1,0 literes EcoBoost Hybrid motorokhoz. A több sebességfokozat, az alacsony tömeg és a fejlett duplakuplungos működés különösen a gyakori újraindulással és megállással járó városi forgalomban kínál minden eddiginél simább, zökkenőmentesebb közlekedést.  A kedvező üzemanyagfogyasztás élvezetes vezetési élménnyel párosul: az 1,0 literes 155 LE-s változat alig 8,1 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/h sebességre.

Top