MIBEN TUDUNK SEGÍTENI?

Home > Személyautók és Személyszállítók > PUMA > Felszereltségek > Teljesítmény és hatékonyság

Teljesítmény és hatékonyság

Eljött a minden eddiginél tisztább hibrid elektromos járművek kora: a Ford Puma típusokhoz többféle új, fejlett EcoBoost Hybrid erőforrás választható. Lenyűgöző üzemanyag-takarékosság, a hagyományos motorokhoz képest kedvezőbb CO2-kibocsátás, kompromisszumokat nem ismerő teljesítmény és kivételes vezetési élmény. További újdonság: már a Pumánál is eléhető az EcoBoost Hybrid Powershift sebességváltó rendszer. Ez a kifinomult, hétfokozatú, duplakuplungos automata váltó (DCT) kifejezetten a gyakori újraindulással és megállással járó városi forgalomban kínál minden eddiginél simább, zökkenőmentesebb és kényelmesebb közlekedést.

Miért válassza a hibridet?

A Puma EcoBoost Hybrid technológiájának hatékonysága mögött egy 48 voltos akkumlátorral felszerelt kisméretű villanymotor rejlik. A mild hibrid hajtáslánc nem működik kizárólag elektromos árammal; ehelyett az elektromos motor szükség esetén támogatja a benzinmotort, plusz 16 LE-nek megfelelő extra teljesítményt és akár 20%-kal jobb gyorsulást biztosít. A motor regeneratív fékezési technológiát használ az akkumulátor újratöltéséhez, ezzel javítva a jármű üzemanyag-hatékonyságát és csökkentve a károsanyag-kibocsátását. Így a Pumát nem kell külső áramforráshoz csatlakoztatnia, mivel a 48 voltos akkumulátor vezetés közben töltődik.

Díjnyertes teljesítmény

A tisztább üzemeltetés nem jelenti azt, hogy teljesítmény terén kompromisszumot kell kötnie. Az 1,0 literes Ford EcoBoost benzinmotor hatszor nyerte el az Év motorja nemzetközi díjat. Nem véletlenül. A Ford Puma 125 és a 155 lóerős hibrid motorjaival ugyanazt a lenyűgöző teljesítményt élvezheti, mint amit egy hagyományos 1,6 literes motortól elvárhat, csak éppen jóval kedvezőbb üzemanyagfogyasztás és alacsonyabb széndioxid-kibocsátás mellett. Mindez nemcsak a környezetünknek jó, hanem a pénztárcánknak is.

New Puma powerful and fuel-efficient diesel engines
Ford Puma close up on manual transmission

6 sebességes manuális váltó

A Ford Puma 6 sebességes manuális váltóját úgy optimalizálták, hogy a váltás minél simább, pontosabb és csendesebb legyen. A fejlesztések célja a dinamikusabb menettulajdonságok elérése mellett az üzemanyag-fogyasztás csökkentése volt. Vagyis a Ford Pumát ne csak öröm legyen vezetni, de ritkábban is kelljen tankolni. 

Alacsonyabb fogyasztás az Auto Start-Stop indítórendszernek köszönhetően

A rendszer képes automatikusan leállítani a közlekedési lámpánál vagy dugóban várakozó, üresbe tett jármű motorját. Természetesen az olyan alapvető funkciók, mint például a fényszórók, a klíma, a rádió és a Ford SYNC rendszer, továbbra is működnek. Amint ismét lehet haladni, csak ki kell nyomni a kuplungot, egyesbe tenni az autót, illetve automata váltó esetén elég csak megnyomni a gázt, és a motor máris újra beindul. Az Auto Start-Stop indítórendszer kifejezetten hasznos a városi közlekedésben, ahol hatékonyan hozzájárul a jármű fogyasztásának csökkentéséhez.

New Puma showing auto start stop
Ford Puma close up on manual transmission

Kifinomult automata váltás

A Puma 125 LE-s és a 155 LE-s 1,0 literes EcoBoost Hybrid motoros változataihoz mostantól EcoBoost Hybrid Powershift rendszer is választható, ami egy kifinomult, 7 fokozatú, kettős tengelykapcsolós, automata sebességváltó (DCT). A több sebesség fokozat, az alacsony tömeg és a fejlett, kettős tengelykapcsolós működés különösen a gyakori újraindulással és megállással járó városi forgalomban kínál minden eddiginél simább, zökkenőmentesebb és kényelmesebb közlekedést.  A kedvező üzemanyagfogyasztás élvezetes vezetési élménnyel párosul: az 1,0 literes 155 LE-s változat alig 8,7 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/h sebességre.

Top