Oldalunk sütiket használ. A sütik elfogadásával könnyebbé teheti a böngészést. A honlap további használatával hozzájárulását adja sütik használatához. Részletes sütihasználati útmutató.
Akár autópályán vezet a célja felé, akár folyókon gázol át, a Raptorban kifinomult biztonsági rendszerek sora gondoskodik az Ön és az utasai védelméről. A fejlett Borulásgátló- és Elektronikus menetstabilizáló rendszerre minden helyzetben számíthat, az Ütközésmegelőző rendszer és a független Vészfék-rásegítő rendszer pedig hatékonyan csökkenti a balesetek előfordulását.
Az Ütközésmegelőző és Gyalogosfelismerő rendszer és a radarok abban segítik a vezetőt, hogy észlelik a gépkocsi előtt az úton tartózkodó vagy az útirányt keresztező járműveket, gyalogosokat és figyelmezteti a vezetőt jelenlétükre. Ha a vezető nem reagál a jelzésekre, a rendszer automatikusan működteti a fékeket, mellyel bizonyos frontális ütközések elkerülhetők, vagy azok súlyossága csökkenthető.
Az Aktív fékrendszer egy innovatív biztonsági funkció, mely akkor lép működésbe, amikor ön 50 km/h-s sebességnél gyorsabban közlekedik (például autópályán). A technológia radarok segítségével vizsgálja a jármű előtti útszakaszt, és ha lehetséges összeütközést észlel, figyelmezteti a vezetőt. Amennyiben a vezető nem reagál, a rendszer előtölti, majd működteti a fékeket, így segítve a lassítást.
Az Elektronikus menetstabilizáló rendszer folyamatosan figyeli a jármű haladását. A választott sávban történő haladás esetén bekövetkező bármilyen eltérés, például a jármű kicsúszása, esetén automatikusan korrigálja a jármű helyzetét. Ezzel segíti a vezetőt, hogy ne veszítse el a jármű feletti uralmat.
A fejtett Kipörgésgátló megszünteti a kerekek túlzott kipörgését és a lehető legjobb tapadást, teljesítményt és stabilitást biztosítja, amikor arra a leginkább szüksége van. A rendszer folyamatosan ellenőrzi és módosítja a jármű egyes kerekeire jutó nyomatékot, hogy gyorsítás esetén a maximális tapadást nyújtsa.
A Terhelésfüggő vezérlés (LAC) az új Ranger által szállított teher súlyának megfelelően módosítja az elektronikus menetstabilizátor beállításait. Ez üres és teljes terheléssel közlekedő jármű esetén egyaránt gondoskodik az irányíthatóságról és a stabilitásról.
Az Utánfutó stabilizátor (TSA) érzékeli az utánfutó „kígyózó” mozgását vagy kilengését, és a jelenség megszüntetése, illetve a szabályozottabb vontatás érdekében, csökkenti a jármű sebességét. Ehhez csökkenti a motor nyomatékát és fokozatosan növeli a kerekekre jutó féknyomást.
A Borulásgátló működését támogatva, a Ford egyedi borulásérzékelője segíti a gépjármű stabilitásának megtartását, magas súlypont, illetve éles kanyarok esetén is.
Amennyiben utazás közben bármelyik kerék elkezd veszíteni a nyomásából, a Keréknyomásfigyelő-rendszer figyelmeztető jelzése jelenik meg a műszerfalon, felhívva a vezető figyelmét az esetleges defektre.
Az 1. kategóriás Thatcham riasztó olyan korszerű rendszer, amely a jármű bezárásakor automatikusan élesíti magát. Ezután bármilyen erőszakos behatolási kísérlet esetén erőteljes szirénahang szólal meg, illetve akkor is, ha az érzékelő az utastérben mozgást észlel. A rendszer akkor is működésbe lép, ha megpróbálják elvontatni az autót, illetve figyeli az ajtókat, a motorháztetőt és a csomagtérajtót is.
A szokásos első vezető- és első utasoldali légzsákon kívül a Ranger Raptort vezetőoldali mellkast védő oldalsó légzsákkal szereltük fel, amelyeket úgy terveztünk, hogy az ütközésnél ellökjék az utast a becsapódási ponttól. Utóbbiak arra is jók, hogy az utas karját is megemeljék ütközéskor, nagyobb teret biztosítva az utas és az ütközés során betörő tárgy között. A függönylégzsákok még nagyobb takarást adnak az utasnak, a fejtámaszok pedig a visszacsapódástól védik a fejet. Mind az első, mind a hátsó üléseket biztonságiöv-előfeszítővel és terheléskorlátozóval láttuk el, emellett minden üléshez külön jelzőrendszer tartozik, ami figyelmezteti a utasokat a biztonsági öv becsatolására.