A sütik alapvető fontosságúak ahhoz, hogy a legtöbbet tudja kihozni a weboldalunkból. Szinte minden weboldal használja őket. A sütik az Ön preferenciáit és egyéb olyan információkat tárolnak, melyek segítenek hatékonyabbá tenni a weboldalunkat – de ne aggódjon, az oldalon keresztül semmi olyan információt nem gyűjtünk Önről, mely alapján személye beazonosítható lenne! A sütikkel kapcsolatos további információkat, és a böngészőben történő beállításuk leírását a Ford Süti Útmutatóban találja.

Tudjon meg többet!

 
SAV koncepció autó
Ford kinetikus dizájn
Martin Smith, a Ford Európa dizájn-ért felelős igazgatója 2004-ben azt a feladatot kapta, hogy alkosson új formanyelvet a Ford számára. A Ford közelmúltjának döntő pillanata volt ez, mely elvezetett a cég új tervezési filozófiájához. A Ford kinetikus dizájn mindmáig meghatározó értékünk.
A “mozgásban lévő energia” felfedezése
A Ford kinetikus dizájn kérdésére Martin Smith válasza egyértelmű: “a formanyelv bátor, lendületes vonalakban és feszes felületekben mutatkozik meg. A kinetikus dizájnt nézve azt látod, hogy a mozgásban levő energiát teszi láthatóvá.” Ez a “mozgásban lévő energia” fejezi ki a dizájn nyelvezetét. Ezért keltik az autók a haladás érzetét még akkor is, ha egy helyben állnak.
A dizájn evolúciója
A Ford kinetikus dizájn elsőként a SAV koncepcióautóban jelent meg 2005-ben, ebből lett végül az S-MAX. Azóta ez az új formanyelv határozta meg a Galaxy-t, a Mondeo-t, a Kuga-t, a Focust, a Fiesta-t és legutóbb az új Ka-t. Martin Smith ezúttal is tökéletesen összegzi a kinetikus dizájn elvét: “Olyan autókat kívánunk építeni, melyekre az azonnali érzelmi válasz: ‘Akarom’.” Az elképzelés lenyűgöző valósággá vált.
Martin Smith & Erika Tsubaki
 
Martin Smith
 
SAV koncepció autó
 
SAV koncepció autó
 
S-MAX
 
Mondeo
 
Focus
 
Fiesta
 
Fiesta
 
Kuga
 
Új Ka
 
 
 
Az iosis koncepció
A 2005-ben Frankfurtban bemutatott iosis design ötlete a SAV koncepcióautó bizonyos elgondolásaira épült. Célja lényegében a “mozgásban lévő energia” megragadása és ábrázolása volt. A tervezőknek gyorsan kellett azonosítaniuk a Ford formavilág grafikai kulcsvonásait. Ezek között elsődleges volt a “fordított trapéz” alakú légbeömlő a hűtőrács alatt. További új elem volt a határozott kerékív, az erős váll és az autó teljes hosszán végigfutó dinamikus alsó szegélyvonal.
Radikális indítás belül
A tervezőcsapat már az ajtónyitás pillanatában el akarta bűvölni a vezetőt. Martin Smith szerint a belső dizájn “éppoly fontos, ha ugyan nem fontosabb, mint a külső”. A formai fejlesztés high-tech megjelenést eredményezett – igazi gyakorlatiassággal párosulva. Az iosis végső változatának belterét a harci búvárfelszerelés ihlette, és neoprén, valamint a legfinomabb bőrkárpitok borították.
A Mondeo születése
Ezután az egész iosis koncepciót lefordították egy gyártásra kész formára úgy, hogy egyetlen kulcsüzenete se vesszen el. Ennek eredménye a jelenlegi Mondeo, mely új magaslatokra emeli a Ford kinetikus dizájn formanyelvét és filozófiáját, példát mutatva minden lényeges elemére. Mindez együtt olyan dizájn jelenlétet biztosít, amely egyszerre mutat erőt és szépséget, ugyanakkor látványosan megtestesíti a “mozgásban lévő energiát”.
Mondeo
 
Mondeo
 
Mondeo
 
Mondeo
 
Mondeo belsőtér
 
iosis skicc
 
iosis koncepció autó
 
iosis koncepció autó
 
iosis koncepció autó
 
iosis koncepció autó
 
iosis koncepció autó
 
iosis koncepció autó
 
iosis koncepció autó
 
iosis skicc
 
iosis skicc
 
 
 
Az iosis X koncepció
Az iosis X koncepcióautót először a 2006-os Párizsi Motor Show alkalmából állítottuk ki. Az iosis után ugyanis az volt az egyik feladat, hogy bemutassuk, miként vihető tovább a Ford kinetikus dizájn újabb modellekbe. “Ez az autó jelzi, hogyan alkalmazhatjuk a kinetikus dizájn elveket egy másfajta típusra”, mondta Martin Smith. “Még tovább viszi ‘mozgásban lévő energia’ filozófiánkat, és megmutatja, mennyire különbözőek lesznek a jövő Ford autói.”
Még tovább lép a filozófia
Az iosis, a Mondeo és az iosis X rokonsága könnyen észrevehető. Mindegyiken megtalálható a csapott alakú oldalablak, mely a C- és D-oszlopokon hátul felfelé mutató szögletben végződik. Másik közös elemük a merész és lendületes vonal, mely a teljes karosszérián végigfut. A színekért és kárpitokért felelős főtervező, Ruth Pauli számára az iosis X tovább emelte a tétet, “három fő pilléren kellett dolgoznunk: érzelmet keltő termékek, minőségi kivitel és dizájn értékkel erősített márka.”
A Kuga megalkotása
Az iosis X végeredményeként 2008-ban megjelent a Kuga. Teljesen új tagja lett a Ford személyautó-választékának, és négykerék-meghajtásúként (AWD) az első belépő a crossover szegmensbe. A végső formával kapcsolatban Martin Smith meggyőződése, hogy a Kuga dizájnja hűen tükrözi a “mozgásban lévő energia” elvét, “az erőteljes formanyelv és a merész vonalvezetés ötvözete a mozgás benyomását kelti... még parkolás közben is.”
iosisX koncepció autó
 
iosisX koncepció autó
 
Kuga
 
Kuga hátsó lámpa
 
iosisX koncepció autó
 
iosisX koncepció autó
 
Kuga belső kialakítás
 
Kuga belső kialakítás
 
Kuga skicc
 
iosisX koncepció autó
 
Kuga
 
iosisX koncepció autó
 
Kuga skicc
 
Kuga
 
iosisX koncepció autó
 
Kuga
 
A Verve koncepció
A 2007-es Frankfurti Motor Show keretében bemutatott Verve koncepció egy merész kisautó elképzelésével folytatta a Ford kinetikus dizájn vonalát. Stefan Lamm, a Ford Európa vezető külső formatervezője világosan kitűzte a célt: “arra törekszünk, hogy vezetők legyünk kisautó-tervezésben, és egyedi autókat alkossunk egyedi vásárlóknak.” A karosszéria nagyívű felületeivel, a suhanó tetővonallal és a B-oszlop nélküli felépítéssel együtt, azt szemléltette a Verve koncepció, milyen dinamikus lehetőségek nyílnak a Ford kinetikus dizájn filozófia kifejezésére egy kisautóban.
A jövő megvalósul
A Verve koncepció belseje éppoly izgalmas volt, mint a külseje. Annak a nemzedéknek készült, amelyik már mobiltelefonokkal nőtt fel. Emellett olyan új technológiákat vezetett be, amelyek gyártásban is megvalósulhatnak. Mint Niko Vidakovic, a Ford Európa vezető belső tervezője elmondta, “korszakos ugrás ez, hogy meghonosítsuk a beltérben a kinetikus dizájnt... ez a fajta vizuális újítás, a belső és külső formanyelv ennyire szoros összekapcsolása szerintünk egyedül a mi cégünkre jellemző.”
Az új Fiesta születése
2008 emlékezetes bejelentése volt az új Fiesta érkezése. Martin Smith szemében “ez a legteljesebb, legkifejezőbb és legizgalmasabb Fiesta kívül-belül, amit a Ford valaha gyártott.” A legtisztább formában valóra váltotta a Ford kinetikus dizájnt a jellegzetes alsó ráccsal, a hangsúlyos kerékív-szegélyekkel és az autón végigfutó dinamikus övvonallal. A futurisztikus beltér még a Verve koncepció által támasztott várakozásokat is felülmúlta mobiltelefon-ihlette középkonzolával és a kifinomult ergonómikus- interfésszel.
Verve Concept
 
Fiesta
 
Fiesta belső kialakítás
 
Fiesta
 
Középkonzol
 
Verve koncepció autó
 
Verve koncepció autó
 
Verve koncepció autó
 
Verve concept car
 
Verve skicc
 
Fiesta
 
Verve skicc
 
Verve skicc
 
 
 
 
 
iosis-MAX
A 2009-es Genfi Motor Show alkalmából nemrég bemutatott iosis-MAX a Ford elképzelése arról, milyen legyen egy többcélú jármű (Multi-Activity Vehicle, MAV). Ez a Ford kinetikus dizájn fejlődésének következő állomása, új ajtónyitási koncepciókkal, könnyű anyagokkal és továbbfejlesztett aerodinamikával.

Az ötletes belső helykihasználást a lenyűgöző, élesen metszett beltér biztosítja, melyet futurisztikus filmek és építészet, valamint az űrkorszaki dizájn ihletett. Tökéletesen illik a külsőhöz, ahol a Ford kinetikus dizájn sodróan új megjelenése mindent átír, amit a többcélú járművek kinézetéről gondol a köztudat.

“A többcélú jármű lehető legstílusosabb kifejezése” – értelmezi Patrick Verhee, a Ford Európa dizájn innovációért és bemutató autókért felelős menedzsere. “Mestermunka, mely tökéletesen összehozza a dizájnt és a funkciót.”
Mi jön ezután?
A dizájn részleg új irányt jelölt ki, nemcsak a Fordnak, hanem az egész iparágnak. A végcél: vezető szerep a dizájn területén, és a Ford kinetikus dizájn látványosan előrelép és továbbfejlődik. Ami a jövőt illeti, Martin Smith szándékai egyértelműek. “Bár az iosis-MAX nem egy később sorozatgyártásra kerülő modell előfutára, világosan jelzi a kinetikus design további kibontakozását és azt, hogy milyen bámulatos eredménnyel alkalmazható bármely autóra a Ford portfoliójában.”
Ford iosis-MAX design video
 
Ford iosis-MAX brand video
 
iosis-MAX
 
iosis Max dizájn-csapat
 
Murat Seven belsőtér tervező
 
iosis-MAX
 
iosis Max koncepció autó
 
iosis Max belsőtér
 
iosis-MAX első fényszóró
 
iosis Max koncepció autó
 
iosis Max koncepció autó
 
iosis Max koncepció autó
 
iosis Max koncepció autó
 
 
 
 
 
Nézze meg az autókat részletesen
Focus
 
Focus
S-MAX
 
S-MAX
 
 
 

Fotó & média

iosis koncepció autó icon iosis koncepció autó icon Mondeo icon Verve koncepció autó icon Verve koncepció autó icon Fiesta Hot Magenta színben icon iosis Max skicc icon iosis Max koncepció autó icon iosis Max koncepció autó icon