A sütik alapvető fontosságúak ahhoz, hogy a legtöbbet tudja kihozni a weboldalunkból. Szinte minden weboldal használja őket. A sütik az Ön preferenciáit és egyéb olyan információkat tárolnak, melyek segítenek hatékonyabbá tenni a weboldalunkat – de ne aggódjon, az oldalon keresztül semmi olyan információt nem gyűjtünk Önről, mely alapján személye beazonosítható lenne! A sütikkel kapcsolatos további információkat, és a böngészőben történő beállításuk leírását a Ford Süti Útmutatóban találja.

Tudjon meg többet!

 
Henry Ford portré
Henry Ford története
Henry Ford praktikus és megfizethető autóival megváltoztatta az emberek életmódját. Feltalálta a mozgó összeszerelősort, lefektette a tömegtermelés alapjait, amelyek azután a XX. század első felében az egész világon iparági szabvánnyá váltak.

Henry Ford 1863. július 30-án Springwells Townshipben (Wayne megye, Michigan állam) született. Ő volt az elsőszülött William és Mary Ford hat gyermeke között. Jól menő családi farmon élt, napjait egyrészt az egytantermes iskolában töltötte, másrészt a farmon dolgozott. Már fiatal korában érdeklődött a műszaki dolgok iránt. Később igazi géniusszá vált, és azóta is őt tartják az autóipar egyik óriásának.

A szakma elsajátítása

Henry Ford fiatalon kezdte. 12 éves korára, Henry szabadideje túlnyomó részét a saját maga által felszerelt kis gépműhelyben töltötte. 1878-ban, azaz 15 éves korában itt készítette el első gőzgépét. A következő évben elköltözött otthonról, és a közeli Detroit városába ment, ahol gépésztanoncként kezdett dolgozni.

Három évig maradt tanonc, majd visszatért Dearbornba. A következő néhány évben részben gőzgépek üzemeltetésével és javításával foglakozott, részben egy detroiti gyárban végzett alkalmi munkát, és az apja farmján működő mezőgazdasági gépeket javította. Az 1888-as év komoly változást hozott életében, amikor feleségül vette Clara Bryantet. Családja megélhetését egy fűrészmalom működtetésével biztosította.

Nem kellett azonban sokáig várni az újabb váltásra, hiszen Ford 1891-ben a detroiti Edison Illuminating Company mérnöke lett. Két évvel később főmérnökké nevezték ki, ami elég időt és pénzt biztosított számára ahhoz, hogy a belsőégésű motorokkal végzett saját kísérleteivel foglalkozhasson.

Első járműve

A kísérletek csúcspontját 1896-ban az első önjáró jármű, a Quadricycle elkészítése jelentette. Az első Ford motor a Ford Bagley Avenue 58. szám alatti otthonában, a fa konyhaasztalon pöfögött be a történelembe. Ebből a kísérletből kiindulva egy olyan motort tervezett, amelyet négy biciklikerékkel ellátott vázra szerelt, s ez lett az első Ford autó.

Önállósodás

Miután 1898-ban kilépett az Edison vállalattól, Ford megszervezte a Detroit Automobile Companyt. Sajnos a cég csődbe ment, de mivel soha nem volt az a típus, akit a kudarcok eltántorítottak volna, különböző versenyautókat kezdett tervezni és építeni. 1901. október 10-én a híres Sweepstakes versenyautójával legyőzte az amerikai bajnokot, Alexander Wintont.