A sütik alapvető fontosságúak ahhoz, hogy a legtöbbet tudja kihozni a weboldalunkból. Szinte minden weboldal használja őket. A sütik az Ön preferenciáit és egyéb olyan információkat tárolnak, melyek segítenek hatékonyabbá tenni a weboldalunkat – de ne aggódjon, az oldalon keresztül semmi olyan információt nem gyűjtünk Önről, mely alapján személye beazonosítható lenne! A sütikkel kapcsolatos további információkat, és a böngészőben történő beállításuk leírását a Ford Süti Útmutatóban találja.

Tudjon meg többet!

Ford
 
Törekvéseink
Régóta törekszünk arra, hogy csökkentsük a környezetre gyakorolt hatásunkat. Fejlesztéseink során mindig szem előtt tartjuk a fenntarthatóság szempontjait is. Éppen ezért tervezzük Európa-szerte a környezetbarát E85 üzemanyaggal hajtott Flexifuel járművek széles választékának bevezetését.
Mi a fenntarthatósági index?
A termékfenntarthatósági indexszel (PSI – Product Sustainability Index) radikálisan új utat nyitottunk a zöldebb járművek építéséhez. A PSI az autó kifejlesztésének első lépéseitől nyomon követi a gépkocsi fenntarthatóságának kulcsfontosságú elemeit. Egy független külső tanulmány a PSI-t a teljes fenntarthatóság megállapítására vezető út lépéseként értékelte, amely összeegyeztethető az életciklus-értékelés nemzetközi szabványával (ISO 14040): - Életciklusra vetített globális felmelegedési potenciál (elsősorban CO2-kibocsátás) - Életciklusra vetített levegőminőség-potenciál (egyéb légkibocsátások) - Fenntartható anyagok használata (visszaforgatott és megújuló anyagok) '- Az autó belső levegőminősége (beleértve a TÜV allergiaminősítését) - Külső zajhatás (elhaladási zaj) - Biztonság (utasoké és gyalogosoké) - Mobilitási képesség (a gépkocsi méretéhez viszonyított ülés- és poggyásztér) - Életciklusra vetített fenntartási költségek (az első három év összes költsége) Az első modellek, amelyeket a PSI alkalmazásával fejlesztettünk ki, az S-Max és a Galaxy voltak. Ezek a fenntarthatóság mindhárom területén jobban teljesítenek az előző Galaxynál: környezetvédelmi, szociális és gazdasági szempontból is. A jövőben minden egyes modellünket a PSI használata mellett fejlesztjük.
Dagenham, a mi zöld energiával működő gyárunk
Ahol csak lehet, megújuló energiaforrásokat használunk. Dagenhami (Egyesült Királyság) gyáregységünkkel mi lettünk az első autógyár, amely elektromos áramigényének 100%-át helyben telepített szélerőművekből fedezi. Ezek több mint 6 millió kWh áramot adnak évente. Emellett a dagenhami gyár az elmúlt öt évben, az átgondolt újrafelhasználási folyamatoknak köszönhetően a vízfelhasználását is csökkentette 67%-kal.
Megújuló energia Bridgendben

Bridgend melletti, walesi gyárunk rendelkezik az összes európai autóipari gyáregység közül a legnagyobb napelemrendszerrel. A huszonhat napelem 10 000 négyzetméteres terület megvilágításához elegendő áramot termel. CO2-kibocsátásunk 30 év alatt 4400 tonnával fog csökkenni, ami ma és a jövőben is előnyünkre válik.

Mit kell tenni hulladékká vált autóinkkal?
A Ford elkötelezett támogatója a környezetvédelemnek, ezért nagy gondot fordít arra, hogy az általa termelt hulladék mindig a legjobb helyre kerüljön – ezáltal egy élhető jövőt teremtve a jövő generációjának.

Ezzel a filozófiával tökéletes összhangban van az Európai Unió által 2007-ben elfogadott End of Life Vehicles Directive (ELV) (2000/53/EC) - Program a roncsautók begyűjtésére és újrahasznosítására. Ezen autókat a gyártóknak és szerződéses partnereiknek szigorú feltételek szerint kell újrahasznosítaniuk.

A Ford ezért szerződést kötött a Car-Rec Gépjárműroncs-kezelő Közhasznú Nonprofit Kft.-vel, hogy használhatatlanná vált Ford márkájú autóját díjmentesen leadhassa a Car-Rec országos átvevő és bontó hálózatában. A begyűjtőhelyek listáját és a Car-Rec elérhetőségeit itt tekintheti meg!
Fenntartható Anyagok Kezelése a Fordnál
REACh rendelet

A Fordnál nagy hagyománya van az egészségvédelemnek és a zajártalom csökkentésének. A technológiai fejlesztések következményeként lehetővé vált számunkra, hogy folyamatosan ellenőrizzük a felhasznált anyagok egészségre és környezetre gyakorolt hatását. A Ford már a nyolcvanas évek elején felállított egy szabványt, ami meghatározta, hogy mik a gyártás során korlátozottan felhasználható, és mik a tiltott anyagok. Ez a szabvány évente felülbírálásra kerül, így követni tudja a legfrissebb jogi előírásokat és önkéntes vállalásainkat is. Ez alapján tárgyalunk a beszállítóinkkal is, akiknek informálniuk kell bennünket a termékeik összetételét illetően.

A felhasznált anyagok szabályozásában a következő mérföldkő az Európai Unió direktívája volt az életciklusuk végére ért gépjárművek kezeléséről (End of Life Vehicle Directive; 2000/53/EC). Ez határozza meg, hogy egy adott jármű gyártása során mennyi higanyt, kadmiumot és krómot használhatnak fel. Azért, hogy ennek a direktívának megfeleljenek, az autóipar és az autóipari beszállítók egy adatbázist építettek, ami tartalmaz minden információt az alkatrészekről, és létrehoztak egy listát, mely tartalmazza az autóiparban felhasználható anyagokat (Global Automotive Declarable Substance List – GADSL). Ebbe a listába a beszállítók folyamatosan rögzítik a szükséges információkat a gyártás során felhasznált anyagokról.

2007. július 1-jén lépett hatályba az 1907/2006/EC számú rendelet a vegyi anyagok regisztrálásáról, értékeléséről, engedélyezéséről és korlátozásáról. Ennek – az emberek egészségét és a környezetet óvó – komplex törvénynek az értelmében az EU szisztematikusan vizsgálni és ellenőrizni fogja ezen anyagok belső kezelését, a használatát, a kibocsátását, és hogy végül mi történik velük a használat után.

Az Európai Vegyianyag-ügynökség (ECHA) publikált egy listát a különös gonddal figyelt anyagokról (SVHC lista). Ezek az anyagok komolyan befolyásolhatják az emberek egészségét, illetve károsak lehetnek a környezetre, ezért esnek engedélyeztetés vagy korlátozás alá. Később kötelező lesz az ilyen, jogszabályokkal korlátozott anyagok használatára engedélyt szerezni – ennek személy- és munkavédelmi okai is vannak.

Ha bármilyen kérdése van, vagy további információkat szeretne, írjon a reach@ford.com címre!
Bevezető projektek
Jelenleg külső partnereinkkel együtt teszteljük az E85 üzemanyag és a Flexifuel gépkocsik (FFV-k) széles körű elterjesztésének lehetőségeit. Egyik partnerünk, a BEST (Bio-Ethanol for Sustainable Transport - Bioetanol a fenntartható közlekedésért) bevezető projekteket indított, illetve tervez az Egyesült Királyságban, Spanyolországban, Olaszországban, Németországban és Hollandiában. Ezen kívül a PROCURA kormányzati szerv, amelynek célja fenntartható eljárások ajánlása, jelenleg Olaszországban, Portugáliában, Lengyelországban, Spanyolországban és Hollandiában is különböző tesztprogramokon dolgozik.
Svédország
Miután Svédországban a Focus és C-MAX modellek 80-90%-át FFV változatban értékesítik, a svédek kiváló példái annak, hogy mit eredményezhet a különféle iparágak együttműködése. Emellett továbbra is úttörő szerepet játszunk a kormányzati és civil szervezetekkel együtt az alternatív üzemanyagok fejlesztésében. Néhány példa értékű kezdeményezés, amelyek elősegítették az E85/FFV sikerét: - Ingyenes parkolás bizonyos városokban - Olcsóbb gépjármű-biztosítás - Mentesség a behajtási díj alól Stockholm díjköteles övezeteiben - Céges járműadó csökkentése - Alacsonyabb éves regisztrációs adók - A bioetanol mentesül az ásványiolaj-adó alól is A program részeként a svéd kormányzat elhatározta, hogy járművásárlásainak 75%-ában (leszámítva a rendőri, tűzoltó és mentőautókat) alternatív üzemű autókat szerez be. Emellett a törvény szerint az 1000 köbméter éves forgalmat meghaladó töltőállomásoknak 2009. dec. 31-ig alternatív üzemanyagtankot kell létesíteniük, ami minden új állomásnak is kötelező. 2001 óta 600 fölé emelkedett az E85 töltöállomások száma, és az előrejelzés szerint 2009-re Svédország 4000 állomásának 60%-a fog E85-öt árulni.
Franciaország

Több szervezet, köztük a Ford összefogásával bioüzemanyag charta alakult. A szervezet célja, hogy széles körű adókedvezményeket érjen el az alternatív üzemanyagok és az FFV-k számára, valamint elősegítse 1500 E85 töltőállomás létrehozását 2008 végéig. A francia kormány is ígéretet tett arra, hogy az összes 2008-as gépjárművásárlásának 30%-a FFV lesz.

Egész Európában

Európai járműveinkbe több, mint 250, nem fémes, újrafelhasznált anyagból (pl. műanyag, gumi és szövet) készülő alkatrészt építünk be. Ez évi 14000 tonnával csökkenti a szeméttelepekre kerülő anyagok mennyiségét. Emellett teljes körű gépkocsi-újrahasznosító programot dolgoztunk ki, amelybe beletartoznak az újrahasznosíthatóságot elősegítő tervezési elvek, valamint az újrafelhasznált anyagok nagyobb arányú alkalmazása és a veszélyes anyagok használatának csökkentése. Végső célunk, hogy olyan autókat gyártsunk, amelyek szinte teljes mértékben újrahasznosíthatók.

Globálisan
Az előző évtizedben több, mint kétmillió etanolüzemű gépkocsit adtunk el a világon. 2006-ban négy új FFV modellt mutattunk be Észak-Amerikában, és a Focus FFV modellt Thaiföldön. Brazíliában pedig már régóta komoly hagyományai vannak a bioetanol üzemanyagnak és az FFV-knek.

1,5 milliárd eurós befektetést vállaltunk azért, hogy egy sor környezetbarát technológiát fejlesszünk ki a Ford számára.